Dersin Adı | Denim Tasarım Stüdyosu |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FA 350 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dünya giyim endüstrisinde hem tasarım dili hem de üretim yöntemleri ile kendi farklı yolunu izleyen denim ürünlerinin daha iyi tanınması hedeflenmektedir. Bu alanda çalışmayı düşünen öğrencilerin ürünün teknik özelliklerine hakimiyetlerini arttırmak ve tasarım süreçlerindeki tüm aşamaları daha detaylı olarak uygulayabilmelerine olanak sağlaması planlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dünya giyim endüstrisinde hem tasarım dili hem de üretim yöntemleri ile kendi farklı yolunu izleyen denim ürünlerinin daha iyi tanınması hedeflenmektedir. Denim tasarım süreçlerindeki tüm aşamaları daha detaylı olarak uygulayabilmelerine olanak sağlamak üzere siluetleri tanımak, teknik çizim sayfası hazırlamak, siluetlere uygun kalıp değişikliklerini yapabilmek, fit kaynaklı hataları tanıyıp giderecek önerilerde bulunabilmek, üretimi için gereken makineleri kullanabilmek üzere denim projeleri üzerinde çalışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Konu Anlatımı 1: Denim ile tanışma | Not required |
2 | Konu anlatımı 2: Kumaş özellikleri | Mars, Graham (2002) Denim: From Cowboys to Catwalk, London, Chapters 1-2 |
3 | Konu anlatımı 3: Denim trend analizi | Mars, Graham (2002) Denim: From Cowboys to Catwalk, London, Chapters 3-4 |
4 | Konu anlatımı 4: Denim yıkama metodları Uygulama 1 | Lecturer’s Documents (From a famous Turkish Denim Brand) http://www.denimclubindia.org/rsrc/wsitePg/wsite_disp.asp?item_id=3768 |
5 | Konu anlatımı 4: Siuet ve detay çalışmaları Uygulama 2 | Chauncey, Barb, 2008, Denim by Design, NY Chapter 5 |
6 | Esinlenme ve Konsept Araştırma 1.Proje: Araştırma | http://www.denimclubindia.org/rsrc/wsitePg/wsite_disp.asp?item_id=3768 |
7 | 1.Proje: Yaklaşım geliştirme. | http://www.denimclubindia.org/rsrc/wsitePg/wsite_disp.asp?item_id=3768 |
8 | 1.Proje: Tema çalışması & tasarım geliştirme | http://www.denimclubindia.org/rsrc/wsitePg/wsite_disp.asp?item_id=3768 |
9 | Proje 1 Çizim ve yüzey tasarımı (kumaş ve yıkama) Sketcbook ve Moodboard Teslim | Damen Rundschau, 3/2011 |
10 | Proje 2: Kalıp yapımı | Damen Rundschau, 3/2011 |
11 | Proje 2: Kalıp yapımı ve dikim hazırlık | Not required |
12 | Proje 2: Dikim | Not required |
13 | Proje 2: Kalıp yapımı ve dikim | Not required |
14 | Proje 2: Dikim ve Prova | Not required |
15 | Proje 2: Prova | Not required |
16 | Final Teslim: Denim Projesi |
Ders Kitabı | Chauncey, Barb, 2008, Denim by Design, NY Mars, Graham (2007) Denim A Visual History of the World’s Most Legendary Fabric, London Mars, Graham (2002) Denim: From Cowboys to Catwalk, London Miller, Daniel, 2005) Global Denim, UK Metric Pattern Cutting for Women's Wear (Winifred Aldrich) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Herren Rundschau Damen Rundschau, 3/2011 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 26 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest